A Southern Code Regis EROS

Boris Wilsdorf producer of EROS

Boris Wilsdorf producer of EROS

records

A Southern Code Regis EROS

A Southern Code
September 2022

Uncommon Fears — Chasm (Robert Hampson) Mixes
by EROS

Uncommon Fears — Chasm (Robert Hampson) Mixes
2022

projects

Regis

Montreal EP ( Expanded )
by Regis

Montreal EP
1995

Einstürzende Neubauten

Einstürzende Neubauten Perpetuum MObile


via andereBaustelle

Laurel Halo The Fifth Season (Versions)
by Lafawndah

bio

Uncommon Fears — Chasm (Robert Hampson) Mixes

Boris Wilsdorf;

Producer of Alexander Hacke, Alva Noto, Admiral Freebee,  Blixa Bargeld, Cobra Killer, DAAU, Dirk von Lotzow, The Durgas, Dr. Norton, Einstuerzende Neubauten, FM3, Genesis P-Orridge, The Germans, Jochen Arbeit, Hugo Race, Katharina Franck,  Keiji Haino, Kras, Kiku feat. Bargeld and Black Cracker, Liesa van der Aa, The Long Dead Sevens, Lydia Lunch, Marc Urselli, Masselys, Martin Gallop, Meret Becker, Mick Harvey, Mika Vainio and Stephen O´Malley, Mueran Humaonos, My Disco, Origami Boe, Pan Sonic, Rich and Kool, Richard Ruin, Teho Teardo, The Swans, Tiger Lillies, The Tindersticks, Yoyo Röhm, Paul Wallfisch, Zeitblom and many more.

Sep 07 – 21:05 im Kraftwerk
ATONAL 2023


Boris Wilsdorf producer of EROS

A Southern Code”, eine industrielle Fantasie aus Fleisch und Stahl, ist die beeindruckende Fortsetzung der Arbeit des Trios in Wilsdorfs zentralem Studio anderebaustelle an Regis’ Wendepunkt-Album “Hidden In This Is The Light That You Miss”. Zusammen mit einer weiteren wichtigen Muse, Anni Hogan, und Jochen Arbeit von den Einstürzenden Neubauten haben sie in langen Tagen und Nächten im Studio über das Jahr 2020 bis ins Jahr 2021 eine neue Band, EROS, gegründet. Der Sound, den sie machen, ist wild und schlank, geprägt von Wilsdorfs fesselndem Mixing und verankert in der offen gesagt sexy wie f#ckigen Drehung von Regis Gesang und seiner schlangenhaften Rhythmusgruppe.

Die ersten Songs, die aus diesen Sessions hervorgingen, bilden einen schimmernden neuen Höhepunkt zeitgenössischer Industrial- und Tanzmusik, der sowohl für kurdischen Dabke als auch für archetypischen Gothic durchlässig ist, mit einem metallischen Blutrausch pulsiert und von Wilsdorfs genrebildenden Tekkerz in einer Weise verräumlicht wird, die sich bei angemessener Verstärkung wirklich lohnt. Auf den ersten Blick handelt es sich um eine Platte, die zu einem beliebigen Zeitpunkt zwischen den 80ern und heute hätte erscheinen können, doch bei näherer Betrachtung offenbart sich ein diskretes Gerüst aus gemeißeltem Subbass und geschmeidig rollender Traktion, das die Modernität der minimalistischen D&B-Physik und des sekundengenauen Sounddesigns verrät und “A Southern Code” in eine zeitlose Reihe stellt.
[Text: BoomKat]

“An industrial fantasy of flesh and steel, ‘A Southern Code’ is the stunning continuation of the trio’s work at Wilsdorf’s pivotal Anderesbaustelle studio on Regis’ watershed album, ‘Hidden In This Is The Light That You Miss’. Rejoined by another key muse, Anni Hogan, and Einstürzende Neubauten’s Jochen Arbeit, they effectively galvanised a new band, EROS, during long days and nights in the studio across 2020 and into 2021. The sound they make is fiercely lean, shaped by Wilsdorf’s manacled mixing and anchored in the frankly sexy as f#ck swerve of Regis vocals and his snake-hipped rhythm section.

[Text: BoomKat]
A Southern Code Regis EROS

Possessed by Laurel Halo 2020

The first songs issued from those sessions form a lustrous new high point of contemporary industrial and dance music, one porous to Kurdish dabke as much as archetypal goth, pulsing with a metallic bloodlust and spatialized by Wilsdorf’s genre-forming tekkerz in a way that seriously rewards with proper amplification. Judged on its immediate merits, it’s the sort of record that could have feasibly come out at any point between the ‘80s and now, but closer inspection reveals a discreet framework of sculpted subbass and sleekly rolling traction that betrays the modernity of minimalist D&B physics and up-to-the-second sound design that places ‘A Southern Code’ in a timeless echelon.

Registering the venomous drums and over-the-shoulder whispers of its title track, plus the incendiary middle eastern horns of ‘The Crawling Man’ – a real parallel dimension take on The Cure’s ‘The Top’ – to the post-apocalyptic lounge lizard styles of ‘In This Place’, and the unheimlich creep to ‘Nature Unborn (From Sun to Sun)’, the band’s first album plants a vital stake in the ground for industrial musick at the crest of a new decade.” [Text: BoomKat]

Musicians Berlin * Laurel Halo DJ * Valentina Magaletti drums * Wolfram Knauer Play yourself Man