Warren Wolf History Of The Vibraphone

Warren Wolf – History Of The Vibraphone

Warren Wolf – History Of The Vibraphone

23.08.2024 Release
Warren Wolf – vibraphone
Tim Green – alto saxophone (2,4,5,9) soprano saxophone (6,8)
Alex Brown – piano 1-4, 6, 8-9 & 11 Fender Rhodes 5, 7 and 10
Vicente Archer – bass
Carroll “CV” Dashiell III – drums
warrenwolf.com
label: Cellar Music Group
Inspiriert von Anthony Smiths Buch Masters of the Vibes

Warren Wolf: Ich beschloss, auf HISTORY OF THE VIBRAPHONE Material von einigen der besten Spieler zu spielen, die jemals ein Paar Schlägel in den Händen gehalten haben.

Reviews: Jazzviews : Wolfs Komposition ‚I See You, Baby, Lookin‘ At Me‘ könnte mein Lieblingstrack auf dem Album sein. Es gibt eine sich wiederholende Phrase, die man einfach mitsummen muss. Es ist der perfekte Soundtrack, um an einem sonnigen Tag den Weg entlang zu stolzieren. Die Stimmung ist fröhlich, leicht und luftig | Lydia Liebmann Promotions : Dieses Projekt bietet eine umfassende Studie über die Geschichte des Jazz und ist eine Hommage an die großen Architekten des Vibraphons wie Roy Ayers, Terry Gibbs, Lionel Hampton, Milt Jackson, Bobby Hutcherson, Cal Tjader, Gary Burton, Dave Samuels und Joe Locke. Paris Move : Meiner Meinung nach ist dies ein Album, das sich eher zum Hintergrundhören als zur intensiven Beschäftigung eignet, da es für mich an den Arrangements scheitert, die zu glatt und zu nah an den Originalstücken sind. Und das, obwohl Warren Wolf sich in der Vergangenheit mit außergewöhnlichen Alben bewährt hat. Davon abgesehen ist die Auswahl der Stücke auf diesem Album klug, so dass man sich fragt, ob es nicht eher ein Hilfsmittel für Musikstudenten ist, da Wolfs brillantes Spiel und die Sorgfalt, die er der Rhythmusgruppe angedeihen lässt, hier hervorstechen.

Warren Wolf History Of The Vibraphone
History Of The Vibraphone
von Warren Wolf

Warren Wolf – History Of The Vibraphone

Warren Wolf: “What I decided to do on HISTORY OF THE VIBRAPHONE is to play material from some of the top players who have ever held a pair of mallets in their hands.”

Reviews: Jazzviews : Wolfs Komposition ‘I See You, Baby, Lookin’ At Me,’ might be my favorite track on the album. There is a repeated phrase you’ll find yourself humming. It’s a perfect soundtrack for strutting down the walk on a sunny day. The vibe is joyful, light, and airy. | Lydia Liebmann Promotions : This expansive new project offers listener a comprehensive study of jazz lineage which pays homage to the great architects of the vibraphone including Roy Ayers, Terry Gibbs, Lionel Hampton, Milt Jackson, Bobby Hutcherson, Cal Tjader, Gary Burton, Roy Ayers, Dave Samuels and Joe Locke. Paris Move : Thus, in my opinion, this is an album that is more suited to background listening than deep engagement, as where it falls short for me is in the arrangements, which are too smooth and too close to the original tracks. This is despite Warren Wolf having proven himself in the past with exceptional albums. That said, the selection of tracks on this album is smart, making one wonder if it isn’t more of a resource for music students, as Wolf’s brilliant playing and the care given to the rhythm section are prominent here.

3. Django (Milt Jackson/John Lewis composer) - Warren Wolf - The History of the Vibraphone 6/9/24
3. Django (Milt Jackson/John Lewis composer) – Warren Wolf – The History of the Vibraphone 6/9/24 YOUTUBE